ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ
ПЕДАГОГА У КЛАСАХ,
ДЕ НАВЧАЮТЬСЯ ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ.
1.Навчання має бути
активним.
2.Діти повинні мати
можливість вибору, необхідно розвивати у них критичне мислення, підштовхувати
до сприйняття самостійних рішень і активного навчання.
3.Тактовність –
найважливіша умова в роботі.
5.Задовольняйте
індивідуальні освітні потреби, використовуйте творчі й оригінальні методи
заохочення дітей до мислення та навчання.
6.Установлюйте
партнерські, близькі стосунки з родинами дітей і заохочуйте їх до активної
участі у педагогічному процесі, щоб школа і сім’я спрямовували свої
зусилля в одному напрямі.
7. Завжди пам’ятайте, що у дітей
набагато схожого, ніж відмінного, незалежно від їхнього стану й потенціалу.
Мета і
завдання в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами
1.Сприяти залученню дітей
до колективу та поліпшенню їх знань і вмінь. Навчити дітей взаємодіяти з іншими
й досягати успіху у школі.
2.Створювати умови для
всебічного розвитку дітей. Це стосується інтелектуального розвитку, розвитку
моторики, комунікативних, ігрових, соціальних навичок, самообслуговування, а
також самоповаги і контролю.
3. Розвивати соціальні вміння
та навички. Соціальна компетентність особливо важлива дітям зі специфічними
потребами. Якщо вони не набувають умінь у ранньому дитинстві, цей дефіцит
проявиться протягом усього року життя.
4.Сприяти широкому
використанню набутих умінь. Діти повинні мати змогу використовувати свої знання
та вміння в різних обставинах ( ігрові форми роботи, проблемні ситуації,
ситуації вибору).
5.Готувати дітей до
звичних, стандартних ситуацій. Діти з вадами повинні навчатися ефективно діяти
у стандартних ситуаціях у школі та поза нею.
6.Надавати родинам
підтримку в досягненні їхніх власних цілей. А це можливо лише при добрих
стосунках між учителем, школою і батьками.
7.Попереджати майбутні
проблеми і вади. У багатьох дітей з особливими освітніми потребами із часом можуть
виникати інші проблеми, спочатку малопомітні (наприклад, у дитини із затримкою
розвитку комунікативних навичок згодом спостерігатися специфічні труднощі з
навчанням).
СТРАТЕГІЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ
З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Учителі мають створювати
умови, сприятливі для навчання дітей з різними темпераментами та різною
поведінкою, які тримаються осторонь чи демонструючи агресивність. Учні, які не
хочуть гратися з однолітками, можуть боятися, діяти дуже повільно чи сором’язливо. У них
спостерігається дефіцит соціальних умінь контактувати з товаришами. Отож:
1.
Дотримуйтесь
усталеного розпорядку дня, постійного порядку дій.
2.
Пропонуйте
безпечне місце, звідки вони могли б спостерігати за діяльністю інших.
3.
Сприяйте залученню дітей до груп, можна просто
виконувати завдання удвох.
4.
Використовуйте
позитивне підкріплення: усмішка, кивок голови чи плескання по спині,хваліть за
правильні дії, не примушуйте до колективної роботи, приділяйте індивідуальну
увагу, щоб у них з’явилося відчуття довіри, необхідне для колективної роботи.
5.
Звертайте
увагу на зусилля, а не результат («Те, що ти зробив, дуже корисно».)
6.
Особливо
складно працювати з агресивними дітьми, тому обмежуйте рівень шуму і візуальної
стимуляції, необхідне просторе приміщення, щоб можна було відокремити
гіперактивних дітей.
7.
Давайте
чіткі вказівки:учні мають чітко розуміти, чого від них хочуть, у класі повинен
бути вивішений розпорядок дня, на агресивну поведінку слід реагувати миттєво й
організовувати паузи, щоб заспокоїти дітей.
8.
Учіть
контролювати свої дії.
НАВЧАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ, ЯКІ СПРИЯЮТЬ СОЦІАЛЬНОМУ ТА ЕМОЦІЙНОМУ
РОЗВИТКУ ДІТЕЙ
Методи розвитку самовизначення і самоповаги:
1.
Учіть
дітей описувати себе, свої сім’ї та оточення: проводьте
рольові ігри,обговорюйте фотографії, малюнки із сімейними сценами, запропонуйте
виготовити власні альбоми, книжечки.
2.
Учіть
дітей демонструвати позитивне ставлення до себе та інших: можна намалювати
автопортрет, скласти вирізані з паперу окремі частини людських фігур, написати
листа або намалювати щось батькам. Дозвольте учням приносити з дому щось
особливе, доручіть здоровій дитині бути «Особливим другом».
3.
Сприяйте
розвитку впевненості в собі: можна самостійно добирати об’єкти для лічби, давайте
нагору практично застосувати набуті вміння, наприкінці дня нехай дитина
розповідає, що з нею сталося сьогодні позитивного.
4.
Учіть
дітей незалежності:сприяйте створенню системи дружньої підтримки.
5.
Навчайте
поважати свої права та права інших.
Немає коментарів:
Дописати коментар